photo ArviArvi Pink

KAKS KÄRBEST ÜHE HOOBIGA

Automaksuseaduse jõustumiseni 01.01.2025 on jäänud 2 kuud - piisavalt aega, et säästa end tarbetutest kulutustest maksude näol ja vähendada oma võlgnevusi. TÄHTIS! Vastavalt mootorsõidukimaksuseadusele maksustatakse alates 01.01.2025 liiklusregistris registreeritud sõidukid ning alates 01.01.2027 sõidukid, mille registreering on ajutiselt kustutatud või peatatud. Seega, kui varem oli võimalik seisva või kasutuseta mootorsõiduki puhul kohustusliku liikluskindlustuse rahalist kohustust vältida liiklusregistris kande ajutise kustutamise või peatamisega, siis automaksuga see enam nii ei toimi. Mida teha? Kuidas toimida? Kõigepealt võiksid üle vaadata, millised sõidukid on Sinu nimele registreeritud või kas oled sõiduki vastutav kasutaja. Kohtutäiturite praktikas pole harvad juhud, kui kodanik müüs sõiduki maha, kuid ei olnud veendunud, et ostja sõiduki enda nimele ümber registreeris. Ja siis saabub üllatuslikult kohtutäiturilt kiri, kus nõutakse müüdud sõiduki eest liikluskindlustuse või trahvi maksmist. Oma andmeid saate vaadata Transpordiameti iseteeninduskeskkonnas (www.mnt.ee). Sõiduki üksikasjalikus ülevaates näete liikslusregistri kannete olekut. Veel saab autot kontrollida numbrimärgi või VIN-koodi järgi transpordiameti kodulehel jaotises „Sõidukikontroll“. Enne 1. maid 2004. a lammutatud sõiduki registrist kustutamiseks piisab taotlust transpordiametile. Kui sõidukit pole pikemat aega kasutatud või seda väga vajata, siis tuleks sõiduk kas maha müüa või anda üle lammutusfirmale, kes väljastab Sulle tõendi, mille alusel saad sõiduki registrist kustutada. Mida teha, kui sõidukile on seatud kohtutäituri keeld või neid on rohkem kui üks? Sõidukile seatud keelumärked on näha sõiduki detailses ülevaates. Keelu või keeldude korral tuleb võtta ühendust kohtutäituriga, kes on seadnud esimesena Sinu sõidukile keelumärke. Nõu saamiseks võite kohtutäituriga ühendust võtta soovitavalt e-posti teel. Pöördumises kirjeldage olukorda ja seda, mida teha soovite (näiteks sõiduk vanarauaks või maha müüa). Ärge unustage end tutvustamast ja jätta oma kontaktandmed. Kohtutäituri büroost selgitatakse Sulle samm-sammult, mida tuleb teha. Arestitud sõiduki saad müüa või anda lammutamiseks üle kohtutäituri loal, kes omakorda teeb otsuse kas ise või küsib Sinu sissenõudjalt nõusolekut. Sõidukist saadav tulu läheb Sinu võlgade tasumiseks. Kooskõlastamise protseduur ja tehing ise on lihtsad, ja küsimuste tekkimise korral saad kohtutäituri bürooga alati konsulteerida. Nii säästad end uuel aastal tarbetute kulutuste eest ning saad juba täna vähendada olemasolevat võlga. Hoidke oma rahaasjad kontrolli all! ДВУХ ЗАЙЦЕВ ОДНИМ ВЫСТРЕЛОМ До 01.01.2025, когда вступит в силу закон об автоналоге, остается 2 месяца – достаточное время для того, чтобы избавить себя от ненужных трат в виде налога и уменьшить свои долги. ВАЖНО! Согласно Закону о налоге на автотранспортное средство налогом будут облагаться c 01.01.2025 зарегистрированные в дорожном регистре транспортные средства, а с 01.01.2027 транспортные средства, регистрационная запись которых временно исключена или приостановлена. Поэтому, если ранее можно было избежать денежной обязанности по обязательному дорожному страхованию, исключив временно или приостановив запись в Дорожном регистре, то с автоналогом такое не пройдет. Что же делать? Как же быть? В первую очередь надо проверить, какие транспортные средства до сих пор на Вас числятся, или Вы являетесь ответственным пользователем транспортного средства. Не редки случае в практике судебных исполнителей, когда гражданин машину продал, но не убедился, что покупатель на свое имя машину переоформил. И вдруг от судебного исполнителя приходит письмо с требованием оплатить дорожное страхование или штраф по проданной машине. Посмотреть свои данные можно в среде самообслуживания Транспортного департамента (www.mnt.ee). В детальном обзоре транспортного средства можно посмотреть состояние записи в Дорожном регистре. Отдельно автомобиль можно проверить без авторизации на сайте Транспортного департамента по номерному знаку или ВИН-коду в разделе «Контроль транспортного средства». Для списания транспортного средства, утилизированного до 1 мая 2004 года, не требуется представлять акт об утилизации, достаточно заявления в Транспортный департамент. Если машина давно не используется или не очень-то и нужна, то стоит машину продать или сдать в фирму по разборке, которая выдаст вам справку, на основании которой автомобиль будет подлежать исключению из регистра. Но что делать, если на транспортном средстве стоит запрет, да и не один, от судебных исполнителей? Запреты от судебных исполнителей видны в детальном обзоре автомобиля. Если запрет или запреты стоят, то надо связаться со своим судебным исполнителем или с тем судебным, который первым установил запрет на ваше транспортное средство. Для получения консультации, можно обратиться устно в часы работы бюро или письменно по электронной почте, что более желательно. В своем обращении опишите ситуацию и то, что Вы желаете (например, сдать машину на металлолом или продать). Не забудьте представиться и оставить свои контактные данные. Судебный исполнитель разъяснит Вам пошагово, что надо сделать. Арестованный автомобиль Вы сможете продать или сдать на разборку с разрешения судебного исполнителя, который в свою очередь либо самостоятельно примет решение, либо спросит согласие Вашего взыскателя. Вырученные за автомобиль деньги пойдут на погашение Ваших долгов. Процедура согласования и сама сделка абсолютно несложные, но если у Вас возникнут вопросы, то судебный исполнитель всегда подскажет, что делать. Таким образом Вы избавите себя от ненужных расходов в новом году и уже сегодня сможете уменьшить существующий долг. Держите свои финансы под своим контролем!

photo new KAKS KÄRBEST ÜHE HOOBIGA

    Contact

    SUBJECT
    Phone